SYM NH-T 125. Mieszczuch z przygodow± dusz± [OPIS, OPINIA CENA]
SYM NH-T 125 na tle innych motocykli 125 cm3 to prawdziwy podróżnik – masywna budowa, duże koło przednie i wyposażenie nie zdradzają, że mamy do czynienia z tak niewielką pojemnością.
SYM NH-T 125 to tegoroczna nowość w ofercie producenta. Na fali rosnącej wciąż popularności motocykli 125 cm3, którymi można poruszać się na samochodowe prawo jazdy, powstają kolejne motocykle, sprofilowane pod specyficzne potrzeby nabywców.
To dobry kierunek – dzisiejsi nabywcy stodwudziestekpiątek nie są już skazani na brzydkie, rachityczne jednoślady – mogą wybierać między klasyką a nowoczesnością, między stylem miejskim a adventure.
Tylko 125 cm3?
SYM NH-T 125 jest takim właśnie przedstawicielem klasy adventure 125. Niewielka moc z pewnością nie pozwoli na dzikie harce w terenie, ale do miasta, czy na podmiejską działkę nada się znakomicie. Pierwsze wrażenie jest zaskakujące – po motocyklu w ogóle nie widać, że ma pojemność 125 cm3. Duże, 19-calowe koło z przodu, pokaźne gabaryty i stylizacja sugerują tutaj raczej 400 cm3. Być może producent przewidział umieszczenie w tej konstrukcji większy silnik? To byłaby dobra idea.
Stylistyka motocykla zasługuje wyłącznie na pochwały. Ostre, dynamiczne linie podkreślają "przygodowy" charakter NH-T 125. Podobać może się szczególnie przednia część, z charakterystycznym nosem, nawiązującym do elity off-roadowych maszyn. Do tego dwudzielna lampa – czy to nie delikatne nawiązanie do… Suzuki Katany?
Wrażenie robią także eleganckie szprychowe koła, które nie tylko nadają lekkości, ale także podkreślają "przygodowy" charakter jednośladu. Testowany egzemplarz pomalowany był we wzór camouflage, co czyniło go jeszcze bardziej zadziornym.
Jednak miejski
Pozycja na motocyklu jest bardzo wygodna, choć to ona najbardziej zdradza miejskie przeznaczenie jednośladu. Przez dość nisko umieszczoną kanapę, kąt ugięcia kolan jest dość duży – nie przeszkadza to w mieście, ale w dłuższych trasach mogłoby być uciążliwe. Z całą pewnością jednak wyczucie motocykla i ergonomia jest na wysokim poziomie.
SYM NH-T 125 wyposażony został w dwie tarcze hamulcowe – z przodu i z tyłu. Układ hamulcowy działa w trybie CBS (Combined Braking System), co oznacza, że hamulec tylny przekazuje część siły hamowania na przód, a przedni na tył.
W motocyklu SYM NH-T 125 zastosowano kilka nowoczesnych rozwiązań, które nie tylko cieszą oko, ale także przydają się w codziennym użytkowaniu. Przedni reflektor i lampę tylną wykonano w technologii LED, wyświetlacz to panel LCD, a do dyspozycji kierowcy jest gniazdko USB do ładowania smartfona lub nawigacji.
Do napędu motocykla wykorzystano jednocylindrowy silnik o pojemności 124 cm3 i mocy 10,2 KM, osiąganej przy 8 500 obr/min. Za przeniesienie napędu odpowiada 5-biegowa skrzynia.
Motocykl dostępny jest w sieci dealerskiej Inter Cars. Cena – 9600 zł. Więcej informacji o motocyklu SYM NH-T 125 znajdziesz na stronie SYM Polska.
|
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzePosiadam, potwierdzam , ¿e fajna maszynka. Komfort jazdy i frajda na wysokim poziomie. Mam 185 cm wzrostu i 115 waga. Z ¿on± jad±c nie odczuwam problemów w komforcie czy przyspieszeniu. Jedyna ...
OdpowiedzIle szanowny Pan redaktor ma wzrostu/wagi?
OdpowiedzWidzia³em go przed salonem Inter Motors na £opuszañskiej, fajny sprzêt godny uwagi. Szkoda ¿e w ¶rodku SYM-ów brak
Odpowiedz